ايمن تهويه ايمن تهويه .

ايمن تهويه

۷ مزيت سيستم تهويه هوا و اهميت استفاده از تهويه مطبوع

در اين مقاله از ايمن تهويه الوند به بررسي مزايا تهويه هوا و دليل استفاده از سيستم‌هاي تهويه هوا مي‌پردازيم. در روزهايي كه هواي شهرها مخصوصا شهر‌هاي صنعتي به دليل سوخت‌هاي فسيلي و ساير ذرات آلاينده آلوده هستند، نياز به سيستم‌هاي تهويه بيش از پيش شده است. اين سيستم هوا اطراف خود را با استفاده از فرآيند‌هاي پيشرفته و به روز تصفيه كرده و سپس آن را به خارج هدايت مي‌كند و فضاي محيط را با هواي تميز و پاكيزه اشباع مي‌كند. اين امر سبب شده كه بسياري از افراد به خريد سيستم‌هاي تهويه هوا روي بياورند.

مزايا تهويه هوا در سلامت انسان
همانطور كه مي‌دانيد سلامت انسان به كيفيت هواي تنفسي آن ارتباط مستقيم دارد. چرا كه هر چقدر هواي تنفسي تميزتر باشد ميزان آلودگي‌هاي كمتري وارد بدن مي‌شود و سوخت و ساز بدن در بهترين شرايط اتفاق مي‌افتد و هرچقدر اين هوا آلوده و كثيف باشد ميزان زيادي از اين آلودگي‌ها از طريق تنفس وارد بدن شده و سلامت ما را به خطر مي‌اندازند. خيلي از ما فكر مي‌كنيم كه هواي داخل خانه پاكيزه‌تر از هواي خارج خانه مي‌باشد و اين طرز تفكر بسيار اشتباه است. اولا اينكه هواي خانه به دليل بسته بودن محيط داراي چرخش نمي‌باشد و پس از مدتي هواي داخل خانه دچار يكنواختي و سنگيني مي‌شود. دوما در خانه‌هايي كه چرخش هوا صورت مي‌گيرد، آلودگي‌هاي هواي خارج خانه، وارد محيط مي‌شوند و سلامتي افراد خانه به خطر مي‌افتد و اين كار در تمامي فصول كاربرد ندارد.

مزيت تهويه هواي ايرواشر در ميزان رطوبت
از مزايا تهويه هوا مي‌توان به اين قابليت اشاره كرد كه امكان كنترل ميزان رطوبت محيط وجود دارد و مي‌توان مقدار آن را تعيين كرد. اين قابليت هم تهويه هواهاي ايرواشر نيز وجود دارد شما مي‌توانيد به راحتي از آن استفاده كنيد. بايد به اين نكته توجه كنيد كه اگر هواي خارج خشك باشد، دچار خشكي پوست و همچنين بر وسايل داخل محيط نيز دچار آسيب مي‌شوند و از طرف ديگر اگر ميزان رطوبت محيط بيش از اندازه باشد سلامت جسمي و اشياء دچار خطر مي‌شوند. پس ميزان رطوبت دستگاه را در ميزان استاندارد قرار دهيد.

مزايا تهويه هوا در كنترل كيفيت هوا
اگر داخل شهر‌هاي بزرگ و صنعتي زندگي مي‌كنيد متوجه شده‌ايد كه هوايي كه در حال تنفس آن هستيد اصلا از كيفيت خوبي برخوردار نيست و سلامتي شما را در خطر مي‌اندازد پس هوايي كه در خانه هم وجود دارد فرقي با هواي بيرون ندارد و اين نكته به ضرورت وجود سيستم تهويه هوا در محل زندگي اشاره مي‌كند.

مزايا تهويه هوا بر بيماران تنفسي
محيط زندگي و كار شما بايد براي افرادي كه از بيماري آسم رنج مي‌برند مناسب باشد. داشتن تهويه هوا مطبوع سبب كم شدن حملات ناشي از آسم مي‌شود.اين كار با فيلتر كردن هواي آلوده كه حاوي آلاينده‌ها و مواد حساسيت زا مي‌باشد انجام شود و موجب از بين رفتن هرگونه رطوبت مي‌شود. توجه داشته باشيد كه فيلتر هوا را بايد در زمان مشخض شده تعويض كنيد. نگهداري فيلتر هوايي كه وظيفه خود را به درستي انجام نمي‌دهد باعث بازگشت خاك موجود در سيستم تهويه به داخل محيط مي‌شود. به طور ميانگين بايد فيلترها را بين ۳۰ تا ۶۰ روز تعويض كرد.

جلوگيري از بوي بد از ديگر مزيت تهويه هوا
يكي ديگر از مزيت‌هاي سيستم‌هاي تهويه هوا يا هواساز در اين مي‌باشد كه از انتشار بوي بد در محيط جلوگيري مي‌كند. اين سيستم‌ها به دليل داشتن چندين فيلتر از وارد شدن بوي بد مثل فاضلاب و دود خودرو و ... جلوگيري كرده و محيط خانه را عاري از هرگونه بوي نامناسب مي‌كنند.

مزيت سيستم تهويه هوا در مصرف برق
از دلايلي كه در اين سال‌ها از سيستم‌هاي تهويه هوا استقبال زيادي شده است، مصرف بهينه برق آن‌ها مي‌باشد. تهويه هوا ايرواشر به دليل استفاده از تكنولوژي‌هاي روز دنيا، به گونه‌اي طراحي و توليد شده‌ است كه كمترين ميزان مصرف برق را در ميان ساير سيستم‌هاي تهويه داشته باشد. ايرواشر به دليل اينكه هم داراي سيستم گرماشي و سرمايشي است نسبت به ساير سيستم‌هاي تهويه قديمي بسيار كم مصرف است و براي كساني كه به مصرف برق اهميت بسيار زيادي قائل هستند مناسب مي‌باشد. نكته مهم در تهويه مطبوع ايرواشر اين است كه اين كيفيت ساخت و مصرف برق كم تا ساليان سال حفظ مي‌شود و مانند برخي از برند‌ها كه پس از مدتي به از كيفيت آن‌ها كاسته و مصرف برق آن‌ها به صورت چشمگيري افزايش پيدا مي‌كند، نمي‌باشد.

مزايا تهويه هوا ايرواشر در فصل زمستان
سيسنم ايرواشر داراي دوحالت گرمايش و سرمايش مي‌باشد كه برخلاف ساير سيستم‌هاي تهويه مطبوع در سيستم گرماشي خبري از مصرف برق زياد نيست. در اين حالت با استفاده از لوله كشي آب گرم ساختمان، كويل ايرواشر از آب گرم پر مي‌شود و هواي تازه بيرون از بين كويل داغ مي‌گذرد و هواي گرم و تازه بوسيله فن به داخل محيط وارد مي‌شود. در اين سيستم ديگر نيازي به استفاده از برق براي گرم شدن نيست. آبي كه داخل كويل مياشد هم از طريق لوله برگشت به موتور خانه برمي‌گردد و دوباره آب گرم وارد كويل مي‌شود و اين سيكل ادامه پيدا مي‌كند.

 

نتيجه
استفاده از سيستم تهويه مطبوع داراي مزايا زيادي مي‌باشد كه براي سلامتي مفيد است. علاوه بر سلامت جسماني مزايا تهويه هوا در صرفه جويي هزينه ميسر است و با خريد ايرواشر با قبض برق‌هاي سرسام آور خداحافظي كنيد. نكته‌اي كه بايد در خريد ايرواشرها نبايد فراموش كنيد اين است كه اين سيستم براي مناطق شمالي يا جنوبي كشور مناسب نيست چرا كه سيستم‌هاي تهويه هوا ايرواشر به دليل كار با روش تبخيري مانند كولر آبي هستند و باعث افزايش رطوبت مي‌شوند. هرچند كه ايرواشر مجهز به سيستم تعيين ميزان رطوبت است اما به دليل رطوبت زياد هواي شما و جنوب كشور اين قابيلت زياد كاربرد ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۲:۵۴ توسط:اميرحسين موضوع: نظرات (0)